Ga naar de inhoud
het Werkgebouw
  • Ondernemers
  • Het Werkgebouw
    • Het Werkgebouw
    • De Griend
    • Collectief
    • Toonzaal
  • Ateliers te huur
    • Te huur
    • Voor makers
  • Huur De Ruimte
  • Workshops
  • Nieuws
  • Contact
We zijn volop aan het werk op onze bovenverdieping We zijn volop aan het werk op onze bovenverdieping. Met 'we' bedoelen we vooral @jeroenbrosky die zorgde voor het ontwerp, helpt in de bouw en het overzicht houdt. Marc, Paul, Vladimir en Benedicte helpen met bouwen en werken zich deze hete dagen letterlijk in het zweet. Christoph en Guido zorgen voor de elektra. Kortom, weer een echte klus voor het collectief. 

Wat er dan komt op de bovenverdieping? Kantoren voor externe huurders. Daarvan zijn er al drie verhuurd! 

#workinprogress #makersmaastricht #teamworkmakesthedreamwork❤️
#voorstelvrijdag🙋🏻‍♀️ Ingrid Nouwens houdt van v #voorstelvrijdag🙋🏻‍♀️ 

Ingrid Nouwens houdt van verbeelden en verbinden. "Veel te vaak lijken mensen alleen ‘hun hoofd’ mee te nemen naar het werk. Door interactieve ervaringen te ontwerpen en door bij sessies te tekenen wat er wel en niet wordt gezegd, introduceer ik een inclusieve taal. Dit zorgt voor bewustzijn, verbinding, inzicht, nieuwe perspectieven en oplossingen." 

De interactieve exposities van Ingrid gaan onder andere over identiteit, mentale gezondheid en leiderschap "om mensen vanuit het hoofd in het hart te raken." Van Ingrid zelf horen wat ze allemaal doet en hoe ze jou daarmee kan helpen? Ze werkt in atelier 29.
De Ruimte was al prachtig en veel mensen weten 'm De Ruimte was al prachtig en veel mensen weten 'm al te vinden voor workshops, vergaderingen en presentaties. Maar nu is ie nóg mooier en helemaal in Werkgebouw-huisstijl. Dat doen wij natuurlijk allemaal zelf. De kracht van het collectief! 

Meer weten over de Ruimte: https://hetwerkgebouw.nl/de-ruimte/
Twee maanden geleden kwam Timo ons collectief vers Twee maanden geleden kwam Timo ons collectief versterken. Hij bracht een ambacht mee dat we nog niet in huis hadden. Timo bouwt basgitaren en onderhoudt en repareert gitaren en basgitaren. Zijn handgemaakte instrumenten zijn geïnspireerd op de tijdloze vintage look van klassieke modellen. Timo maakt elk instrument met oog voor detail, zodat de basgitaren en prachtig uitzien én prachtig klinken. Je vindt Timo in zijn gezellig vintage ingerichte atelier (nr. 14) op de begane grond rechts van de ingang.

#voorstelvrijdag
𝗖𝘂𝗿𝘀𝘂𝘀: 𝘀𝗰𝗵𝗶𝗹𝗱𝗲𝗿𝗲𝗻 𝗺𝗲𝘁 𝗲𝗶𝘁𝗲𝗺𝗽𝗲𝗿𝗮 𝗲𝗻 𝗽𝗶𝗴𝗺𝗲𝗻𝘁𝗲𝗻 Werk 𝗖𝘂𝗿𝘀𝘂𝘀: 𝘀𝗰𝗵𝗶𝗹𝗱𝗲𝗿𝗲𝗻 𝗺𝗲𝘁 𝗲𝗶𝘁𝗲𝗺𝗽𝗲𝗿𝗮 𝗲𝗻 𝗽𝗶𝗴𝗺𝗲𝗻𝘁𝗲𝗻
Werkgebouwer Bénedicte start een cursus van zeven lessen: schilderen met eitempera en pigmenten. Dit is een oude schildertechniek onder andere gebruikt voor de bekende Russische iconen. De cursus bestaat uit 7 lessen en duurt ongeveer 3 uur per keer. En dat voor slechts 220 euro per deelnemer! 

Data: 18 en 25 juni en 2, 9, 16, 23 en 30 juli.
Tijd: 14.00 - 17.00 uur
Locatie: Atelier 1 in het Werkgebouw (Griend 2A-4)
Meer informatie en aanmelden: belle@benedicte.nl

Wist je dat we een hele reeks workshops aanbieden bij het Werkgebouw? Ze staan sinds kort op onze website: https://hetwerkgebouw.nl/workshops/
𝗞𝗿𝗶𝘀𝘁𝘆 𝗲𝗻 𝗙𝗹𝗼𝗿𝗶𝗮𝗻 𝗶𝗻 𝗮𝗰𝘁𝗶𝗲 We zijn een collectief. 𝗞𝗿𝗶𝘀𝘁𝘆 𝗲𝗻 𝗙𝗹𝗼𝗿𝗶𝗮𝗻 𝗶𝗻 𝗮𝗰𝘁𝗶𝗲
We zijn een collectief. Dat betekent dat we ook samen klussen als het nodig is. En dat levert leuke actiefoto's op. Dit ritje met de hoogwerker was naar de muurschildering in wording aan de achterkant van ons markante gebouw. Nog even en we zijn van alle kanten een blikvanger!
𝗪𝗲𝗿𝗸𝗿𝘂𝗶𝗺𝘁𝗲 𝘁𝗲 𝗵𝘂𝘂𝗿 Onze duurzame modemaker @solmod 𝗪𝗲𝗿𝗸𝗿𝘂𝗶𝗺𝘁𝗲 𝘁𝗲 𝗵𝘂𝘂𝗿
Onze duurzame modemaker @solmode___ verhuist naar boven en laat een prachtige werkruimte achter: atelier 10. Voor slechts 273,66 per maand kan dit inspirerende atelier voor jou zijn. Dat is zonder BTW en voorschot electra. 

Binnenruimte: 13,9 m2 
Buitenruimtes: 5,2 + 4,8 m2

Het atelier ligt op de begane grond (lekker makkelijk met intrekken) aan de straatzijde van het gebouw. Links en rechts heb je leuke makers als buren. Achter je atelier heb je plek om spullen op te slaan die je uit het zicht wil hebben. Aan de voorkant heb je veel ruimte in de centrale hal voor als je bijvoorbeeld aan een groter object werkt of als je graag ziet wat de andere Werkgebouwers doen. Interesse? -> nieuwemakers@hetwerkgebouw.nl
Nina is vaak op bezoek bij Florian, maar is zeker Nina is vaak op bezoek bij Florian, maar is zeker niet eenkennig. Iedereen mag haar een knuffel geven. Net als Fritz (zie de vorige #voorstelvrijdag) geeft ze ons het goede voorbeeld. Werken is leuk, maar aandacht krijgen is nóg leuker. Fijne vrijdag!
#voorstelvrijdag
Tip: houd de achterkant van ons gebouw in de gaten Tip: houd de achterkant van ons gebouw in de gaten!
Over een maandje is het Vaderdag. Dat lijkt nog ve Over een maandje is het Vaderdag. Dat lijkt nog ver weg. Maar je weet het, twee keer met je ogen knipperen en er is weer een week voorbij. Wil jij je (schoon, stief, bonus)vader verrassen met een echt origineel cadeau? Kom dan op zaterdag tussen 12.00 en 17.00 uur naar de Toonzaal. Van mooi shirt met originele opdruk tot stoere, betonnen plantenpot. Kun je niet kiezen, een cadeaubon is ook een optie.

P.S. Iedere andere dag ook welkom om het Werkgebouw binnen te lopen, maar dan is de Toonzaal dicht.
Zomaar een vrijdagmiddag. Lunchen. Bijkletsen. Kof Zomaar een vrijdagmiddag. Lunchen. Bijkletsen. Koffie.
#voorstelvrijdag: ruwharige teckel Frits is onze m #voorstelvrijdag: ruwharige teckel Frits is onze mascotte en geeft altijd het goede voorbeeld. Want werken is leuk, maar waar het leven nóg mooier van wordt, is ontspannen, genieten en af en toe een knuffel krijgen. Toch? Fijne vrijdag!
De hoogste tijd voor een nieuwe #voorstelvrijdag. De hoogste tijd voor een nieuwe #voorstelvrijdag. 

Davina Versteeg hoort al bij ons collectief vanaf het begin. Ze maakt duurzame 'eco friendly' mode, het tegenovergestelde van fast fashion. Je kunt bij haar terecht voor mooie, unieke, kwalitatieve kleding, maar ook voor schorten, tassen en etuis. In mei starten haar naailessen weer. In een klein groepje, leer je héél veel! Volg haar op Instagram @solmode___ voor meer info en meld je aan!
Van voorbereiding op vrijdag tot en met twee succe Van voorbereiding op vrijdag tot en met twee succesvolle Harvest-dagen op zaterdag en zondag. Wat een feestje! Nog twee weekenden van dit 👠👩‍
Een inkijkje tijdens een doordeweekse dag in Het W Een inkijkje tijdens een doordeweekse dag in Het Werkgebouw 🛠️ #handmadeproducts #hetwerkgebouw #maastricht
‘Harvest’ is een jaarlijks terugkerend meerdaags f ‘Harvest’ is een jaarlijks terugkerend meerdaags festival, waarin beeldende kunstenaars en vormgevers zichzelf presenteren. Tijdens en rondom TEFAF zijn de deuren van verschillende Harvest locaties geopend. En dit jaar zijn wij één van die locaties. 

Kom langs, doe mee aan een workshop, vraag Werkgebouwers het hemd van het lijf, luister naar muziek, neem een drankje, bewonder ons bijzondere gebouw en ga met een hoofd vol inspiratie en een uniek product naar huis.

@bureau_europa
𝗠𝗮𝗸𝗲𝗿𝘀 𝗺𝗼𝗲𝘁𝗲𝗻 𝗲𝗹𝗸𝗮𝗮𝗿 𝘀𝘁𝗲𝘂𝗻𝗲𝗻 Daarom delen we dit i 𝗠𝗮𝗸𝗲𝗿𝘀 𝗺𝗼𝗲𝘁𝗲𝗻 𝗲𝗹𝗸𝗮𝗮𝗿 𝘀𝘁𝗲𝘂𝗻𝗲𝗻
Daarom delen we dit initiatief. Tijdens OPZICH in @pltheerlen strijkt Wobby Wonderland neer: een levendige printmarkt met DIY-uitgevers en kunstenaars. Op deze beurs koop je publicaties rechtstreeks van de makers – van zines en prints tot eigenzinnige uitgaves en boeken. Onafhankelijke uitgevers, illustratoren, kunstenaars en collectieven presenteren en verkopen hier hun werk, en delen het verhaal achter hun publicaties. Ga dat zien op 21 maart.

😎https://www.plt.nl/programma/wobby-wonderland-literatuur-festival-opzich/21-03-2026-14-00
#voorstelvrijdag Christian werkt sinds kort in at #voorstelvrijdag 
Christian werkt sinds kort in atelier 30. Hij is stylist in sarong en kebaya. Met een passie en een talent voor batikstoffen en voor het maken van kleurencombinaties met nostalgische en klassieke kebaya's. Christian bezorgt onder andere mooie setjes sarong en kebaya voor bruiloften, begrafenissen en andere evenementen waar traditionele Indische, Indonesische, Molukse kleding wordt gedragen. Op 28 maart in de middag is zijn collectie te bewonderen én te koop.
Iedere dinsdagmiddag is de Buurtkamer van Sint Maa Iedere dinsdagmiddag is de Buurtkamer van Sint Maartenspoort geopend. Sinds kort is die goed bezochte Buurtkamer waar bewoners bij elkaar komen, koffie drinken, spelletjes doen en elkaar beter leren kennen bij ons in de Ruimte. Daar zijn we natuurlijk heel blij mee. Want wij van het Werkgebouw leren ook graag onze buren beter kennen.
Anderhalf jaar geleden verlieten we de Tapijnkazer Anderhalf jaar geleden verlieten we de Tapijnkazerne. Een paar maanden later begonnen we op de Griend. We zijn hier helemaal happy met meer ondernemers, meer workshops en een prachtig uitzicht op de Maas. Maar onze oude plek op de Tapijnkazerne was ook niet verkeerd. Zeker in dit jaargetijde waarin de bloemen én de studenten zich massaal buiten laten zien.
Volg op Instagram

We gebruiken cookies om u de beste ervaring op onze site te bieden.

U kunt meer te weten komen over welke cookies we gebruiken of ze uitschakelen in .

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij u de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in uw browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer u terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site u het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we uw voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.